Serveoffice AB lanserar efter 27 år en ny logotyp och grafisk profil. Den nya logotypen är moderniserad för att spegla dagens organisation. Bemannings- och rekryteringsföretaget lanserar samtidigt en symbol som kan verka enskilt såväl som att den utgör en del av logotypen. ”Vi ser den nya logotypen som en del av den tillväxtresa Serveoffice nu genomgår och som bättre speglar det bolag vi är idag.” säger Mårten Forslund, VD och partner Serveoffice.
Det är formgivaren Tomas Holm på Art4rm som tagit fram den nya logotypen. Bumerangen, som är Serveoffice nya symbol, har fler betydelser. Symbolen ska främst inge en känsla som representerar action och handlingskraft. Den orangea färgen som präglat företaget sedan det grundades 1991 kommer att bevaras men har fått en ny nyans som är optimerad för olika kanaler och tryck.
”Vid skapandet var det viktigt för oss att logotypen förblir igenkännlig för våra tidigare och befintliga kunder. Vi har ett bra varumärke som vi självklart vill bevara, men samtidigt förädla med hjälp av vår nya logotyp. Den nya symbolen känns helt rätt och har många betydelser som speglar oss som bolag. Bland annat så är bumerangen snabb och har stor träffsäkerhet, det är precis så Serveoffice arbetar – med precision.” säger Stina Hauschildt, marknadsansvarig och partner Serveoffice.
Kontaktperson: Stina Hauschildt, marknadsansvarig Serveoffice AB
Tel: 0737-794 059
E-post: stina.hauschildt@serveoffice.se