Executive Partners Scandinavia AB lanserar en ny logotyp och grafisk profil. Den nya logotypen är anpassad för att spegla inträdet i Serveoffice-koncernen som de tillhört sedan årsskiftet. Executive search-bolaget lanserar samtidigt en symbol, enhetlig med Serveoffice-koncernens, som kan verka enskilt såväl som att den utgör en del av logotypen. ”Den nya logotypen har en mer modern design och skapar en enhetskänsla för den koncern som Executive Partners Scandinavia nu tillhör.” säger Mårten Forslund, VD.
Det är formgivaren Tomas Holm på Art4rm som tagit fram den nya logotypen, som även skapade Serveoffice nya logotyp som lanserades i augusti 2018. Bumerangen, som är Serveoffice-koncernens nya symbol, har fler betydelser. Symbolen ska främst inge en känsla som representerar action och handlingskraft. Bumerangen används för god precision vilket liknas med Executive Parrtners rekryteringsleverans. Executive Partners bumerang har färgen blå som förknippas med stabilitet, trovärdighet och auktoritet vilket även bolaget gör.
”Vid skapandet var det viktigt för oss att logotypen får en enhetlighet med Serveoffice-koncernen samtidigt som den skall ha en egen identitet. Executive Partners Scandinavia är ett meriterat och väletablerat bolag och dess nuvarande och gamla kunder skall vara trygga med att det är samma bolag och samma leverans men med ett nytt ansikte.” säger Stina Hauschildt, marknadsansvarig.
Läs mer om: Executive Partners Scandinavia
Kontaktperson:
Stina Hauschildt, Marknadsansvarig Executive Partners Scandinavia AB
Tel: 0737-794 059
E-post: stina.hauschildt@serveoffice.se